ANGLÈS CINQUÈ I SISÈ

12th June

HOUSEWORK

Hi guys! Let’s learn about housework. Everyone, boys and girls, must share duties and housework at home!
Hola chic@s! Vamos a aprender sobre tareas del hogar. Tod@s, chicos y chicas, debemos compartir obligaciones y tareas del hogar en casa.

SECTION 1. Study the housework.
Estudia las actividades de tarea del hogar.



Click on the picture and do an online activity:
Pincha en la foto y haz una actividad online.



Do activity 1 in your notebook. Complete housework.
Haz la actividad 1 en tu cuaderno.



SECTION 2.
Do an online activity. Click on the picture.
Haz una actividad online. Pincha en la foto.


Click on the picture below to listen to the recording and do activity 2.
Pincha en la foto inferior para escuchar el audio y haz la actividad 2. Numera la tarea del hogar que hace cada chic@.



SECTION 3.

Study this grammar chart. Questions and short answers.
Estudia la tabla de gramática. Preguntas y respuestas cortas.


Do activity 3 in your notebook. Answer the questions about these children and yourself.
Haz la actividad 2 en tu cuaderno. Responde a las preguntas sobre est@s chic@s y sobre ti.
  
TEST
Take the final test. Add your written activities photos to the last question.
Haz el test final. Adjunta las fotos de las actividades escritas a la última pregunta.









Friday, 5th June 2020
PREVENTIVE  MEASURES
FOR  COVID-19

Hello children! This week Year 6 students are back to school. It is good to see you again! There is no need to panic but we must respect some preventive measures. Today we are going to learn how to express strong recommendations and prohibitions. Let’s go!
Hola chic@s! Esta semana clase 6 está de vuelta en el colegio. ¡Es estupendo veros de nuevo! No hay motivo para tener miedo pero debemos respectar unas medidas de precaución. Hoy vamos a aprender como expresar recomendaciones importantes y prohibiciones.

Section 0. Watch the video Year 6 students gently made for you.
Mira el vídeo que alumnos de clase 6 amablemente han hecho para vosotros.




Section 1. First, click on the picture to visit a website. You must click on each phrase to listen to each expression and study.

Primero pincha en la imagen para visitar una web. Tienes que clicar en cada frase para escuchar la expresión correspondiente y aprenderla.


Then, click on the picture below to do an online activity. Match the photos to the phrases.

Después pincha en la imagen de abajo para hacer una actividad online. Une las fotos a las frases.


Now, do activity 1 in your notebook. You MUST write the phrases under the right photo.

Ahora haz la actividad 1 en tu cuaderno. DEBES escribir las frases debajo de la foto correspondiente.

Section 2. Study the following grammar chart to use the verb MUST in affirmative and negative.

Estudia la siguiente tabla gramatical para usar el verbo MUST (deber) en afirmativo y negativo.



Click on the picture and do an online activity.

Pincha en la imagen y haz una actividad online.


Do activity 2 in your notebook. You must make 6 sentences with YOU MUST (tú debes) and 4 sentences with YOU MUSTN’T (Tú no debes).

Haz la actividad 2 en tu cuaderno. Debes hacer 6 oraciones con TÚ DEBES y 4 oraciones con TÚ NO DEBES.


Section 3. Do the following test. Attach your written work photos to the last question.

Haz el siguiente test. Adjunta las fotos de las actividades escritas a la última pregunta.












Friday, 29th May 2020
LIKES AND DISLIKES
Hi guys! In this session we will go on studying the free time activities. We will use them with the verb “like” to ask and answer questions.
Hola chic@s! En esta sesión continuamos estudiando las actividades de tiempo libre. Las usamos con el verbo like para hacer preguntas y respuestas.

Section 1. Review the free time activities doing an online activity. Click on the picture to start.
Repasamos las actividades de tiempo libre con una actividad online. Pincha en la foto para empezar.





Section 2. Read the text about what these children like and dislike. Then, write the right statements in your notebook.
Lee el texto acerca de lo que a unos chicos les gusta y no les gusta. Después escribe las oraciones correctas en tu cuaderno.


Section 3. Study the grammar chart to ask questions and use short answers.
Estudia la tabla de gramática para aprender a hacer preguntas y respuestas cortas.


Click in the photo and do an online activity. Choose the correct options to make questions and answers. When you finish, go down and clik on Finish.
Pincha en la foto y haz la actividad interactiva. Elige las opciones correctas para hacer preguntas y respuestas. Cuando acabes, ve abajo del todo para pulsar Finish y poner tu nombre.



Do activity 2 in your notebook.
Haz la actividad 2 en tu cuaderno.



Test. Choose the right answers and attach your homework photos.

Realiza el test y en la última pregunta adjunta fotos de la tarea escrita.










22nd May
WE LOVE FREE TIME
Hi guys! This session is about expressing the free time activities we like and don’t like.
At the end of the session, there is a test where you can also attach your written activities photos and an extra speaking activity.
Hola chic@s! Esta sesión es para aprender a expresar las actividades de tiempo libre que nos gustan o no nos gustan.
Al final encontraréis un test donde podéis adjuntar las fotos de las actividades escritas y una actividad oral extra.


Section 0. Click in the picture to go to a website where you can listen to the free time activities.
Pincha en la foto para ir a la web donde puedes escuchar las actividades de tiempo libre.

Section 1. Click in the picture to do an online activity. First, you must match the words to the pictures. Then, you must write if the sentences are True or False.
Pincha en la imagen para ir a la actividad interactiva. Primero tienes que unir las expresiones a la foto correcta. Después en el 2 debes escribir si las oraciones son verdaderas (true) o falsas (false).

Do activity 1 in your notebook.
Haz la actividad 1 en tu cuaderno.


Section 2. Study the grammar chart to express activities we like, love, don’t like or hate.
Estudia la tabla de gramática para expresar las actividades que nos gustan, encantan, no gustan o odiamos.
Click in the photo and do an online activity. First, you must listen and choose. Then, you must listen and write the correct number.
Pincha en la foto y haz la actividad interactiva. Primero escucha y elige la opción correcta. Después escucha y escribe el número correcto.

Do activity 2 in your notebook.
Haz la actividad 2 en tu cuaderno.

Extra activity. Describe the free time activities you like and dislike. Record your preferences and send me the audio file.
Actividad extra. Describe las actividades de tiempo libre que te gustan y no. Graba un audio y envíamelo o adjúntalo al siguiente test Google form.




Test. Choose the right answers and attach your homework photos and audios.













15th May
ACTIVITIES AT THE MOMENT 
Activity 0. Study the Present Continuous tense. Click on the picture watch a video. 
Estudia el tiempo verbal Presente Continuo. Pincha en la foto para ver el vídeo.


Activity 1. Study the chart about activities at the beach and making the verbs gerund to use the Present Continuous. 
Estudia la tabla de actividades en la playa y cómo convertir los verbos en gerundio para usar el Present Continous. Utilizamos este verbo para expresar que una acción está teniendo lugar en este preciso momento.


Realiza la siguiente actividad por escrito en tu cuaderno. 


Activity 2. Practice by doing the following activity online. Click in the picture.
Practica realizando la siguiente actividad online. Pincha en la foto.

Realiza la siguiente actividad por escrito en tu cuaderno. Recuerda:


Activity 3. Practice by doing the following activity online. Click in the picture.
Practica realizando la siguiente actividad online. Pincha en la foto.

Realiza la siguiente actividad por escrito en tu cuaderno.

EXTRA ACTIVITY. Remember the clothes and make sentences with "He/she is wearing" or "They are wearing".
Actividad extra. Recuerda el vocabulario de la ropa y haz frases describiendo lo que llevan puesto.


 ACTIVITY 4. Do the following questionaire. Remember to attach your written work pictures in the last question. 
Haz el siguiente cuestionario. Recuerda que en la última pregunta tienes que adjuntar fotos de las actividades escritas.
Extra activity. Review and have fun!
¡Actividad extra! Repasa jugando. Tienes que llenar la carga dentro de los vagones del tren, haciendo explotar los globos que contienen la foto indicada en cada vagón. 


CLOTHES WE ARE WEARING


Activity 1. Study the CLOTHES. Click on the picture to go to a website. Click on the clothes to listen to the pronunciation.
Estudia el vocabulario de la ropa. Pincha en la foto para ir a una web. Allí, pincha sobre cada prenda de ropa para escuchar la pronunciación. 

Remember the colours.


Activity 2. Click on the picture and do an online activity. Drag the words to their pictures.
Pincha en la foto y haz una actividad en web. Arrastra cada palabra hasta la foto que le corresponde. Cuando acabes, clica en "Terminado" y escribe tu nombre y apellidos.


Activity 3. Study the grammar chart. 
Estudia la tabla de gramática. 


Activity 4. Do the following activity in your notebook. Look at the pictures, choose the correct description and write it in the corresponding number.
Haz la siguiente actividad por escrito en tu cuaderno. Mira las fotos, elige la descripción correcta y escribe en el número que corresponde a cada foto. 



 ACTIVITY 5. Do the following questionaire. Remember to attach your written work pictures in the last question. 
Haz el siguiente cuestionario. Recuerda que en la última pregunta tienes que adjuntar fotos de las actividades escritas.











ELECTRONIC  GADGETS 2

Activity 1. Go on the Quizlet activities:
Pincha en la foto para hacer las actividades Quizlet. 



Do the sections in the following order:
Hacer estas secciones en este orden.

2.     Spell.             
3.     Test.             
4.     Gravity.          

Activity 2. Study and do 2 in a piece of paper.
Estudia y haz el ejercicio 2 en una hoja.






Activity 3. Study the questions and short answers and do 3 and extra in a piece of paper.
Estudia las preguntas y respuestas cortas y haz los ejercicios 3 y extra en una hoja.


Remember:



ACTIVITY 4. Read about mum, dad, granddad and aunt. Answer the questions.
Lee sobre mamá, papá, abuelo y tía. Contesta las preguntas.

Escribe para femenino: Yes, she does o No, she doesn't. Para masculino: Yes, he does o No, he doesn't.

a.   Does mum use a mobile phone?    Yes, she does.

b.  Does mum use a tablet? No, she doesn’t.

c.   Does mum use a satnav? Yes,_____________

d.  Does dad use a video games console? Yes, he does.

e.   Does dad use a satnav? _______________________

f.    Does dad use an MP3 player? ______________________

g.  Does granddad use a tablet? _________________________

h.  Does granddad use a satnav? ________________________

i.     Does aunt use mobile phone? ________________________

j.     Does aunt use an MP3 player? ________________________


EXTRA ACTIVITY! Pay attention to the previous texts and write two paragraphs about electronic gadgets your family members use (my mother, my father, my sister, my brother, my grandpa, my grandma…).
Pon atención a los párrafos de la lectura anterior y escribe dos párrafos sobre los aparatos electrónicos que tus familiares usan (mi madre, mi padre, mi hermana, mi hermano, mi abuelo, mi abuela…).
Remember:

My…
My… usually uses … in…
He/She often uses… to…
He/She sometimes uses… in…
He/She never uses…

My…
My… always uses … to…
He/She often uses… in…
He/She hardly ever uses… to…

He/She never uses…

 ACTIVITY 5. Do the following questionaire. Remember to attach your written work pictures in the last question. 
nHaz el siguiente cuestionario. Recuerda que en la última pregunta tienes que adjuntar fotos de las actividades escritas.









ELECTRONIC  GADGETS I


Watch this video:



Activity 1. Study:


Activity 2. Click on the picture and do the Quizlet activities. Do the sections in the following order:


Clica en la foto y haz estas secciones en este orden.



Activity 3. Study and do 1 and 2 in a piece of paper.

Estudia y haz los ejercicios 1 y 2 por escrito.





Activity 4. Study and do 3 and 4 in a piece of paper.

Estudia y haz los ejercicios 3 y 4 por escrito.


    3. Ordena las palabras y escribe la frase. 

  4. Escribe frases sobre ti usando adverbios de frecuencia:        always, usually, often, sometimes, never. 



5. Click on the photo to take a test. Attach photos of your written homework in question 11.

Pincha en la foto para hacer el test de la semana. En la pregunta 11, adjunta fotos de las actividades que has hecho por escrito.




4 comentaris:

Deixa'ns un comentari